Články podle štítků

4. 12. 2015

Tag: Otázky o knihách // Questions About Books

Ahojky :) 
          Pokud jsi už byl(a) na mém blogu, tak tě tu opět vítám :)) V opačném případě ... tě taky zdravím, jen mám pro tebe speciální (nepovinný) úkol :D Až si přečteš tenhle tag (nebo i předtím,  jak chceš ;) ) se můžeš podívat na článek "A new here...", na který mám odkaz i v horní liště (i když věřím, že to teď nebude moc těžké najít, jsou tu přece "jen" 2 posty :D ) - je to jedna z možností,  jak mne poznat blíž ;)
Avšak neměla bych už zdržovat :D Pojďme na to ;) :))

1. Jaká je moje nejoblíbenější kniha? 

Myslím si, že (a teď se mi nesměj) Malý bílý koníček od Elizabeth Gourge, kterého jsem četla naposledy cca před pěti lety... Je to snad jediná kniha, kterou jsem četla dvakrát (a to už je u mne opravdu co říct :D)... Při hledání obrázku do tohoto článku jsem zjistila, že je zfilmovaná! <3 <3

http://eshop.knihydobrovsky.cz/files/mod_eshop/produkty/full/m/978-80-251-1815-3_maly-bily-konicek_fe2287e53231322671529d7a07d6313d.jpg

Aktualizace: Malého bílého koníčka předběhla Audrey (z knihy Audrey se vrací) :D

2. Kdo je můj nejoblíbenější autor?

G.R.R.Martin (klišé, ale jeho styl psaní a propracovanost příběhu a charakteru jednotlivých postav je něco nepřekonatelného)

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Georgerr.PNG

3. Jaký typ žánru preferuji?  

Fantasy/romány (nemíním ty přesládlé pro náctileté, ale opravdovou červenou knihovnu 3:)) - nejlepší je, když se tyto dva žánry zkombinují (avšak všeho s mírou :D)


4. Jaká je má nejoblíbenější série?

Píseň ledu a ohně od G.R.R.Martina - plánuju někdy přečíst Harryho Pottera (už vidím ten výraz - chce psát blog a ani nečetla jednu z nejslavnějších sérií knih pro mladistvé v CELÉ HISTORII LITERATURY!... Ginny by mne dávno něčím praštila po hlavě - třeba sešitem do chemie nebo fyziky ... a nebo atlasem do zeměpisu,  ten má aspoň tvrdé desky :D)

https://www.goodreads.com/book/show/18626829-a-feast-for-crows



5. Jaké knihy jsem nerada četla (ve spojitosti se školou)? 

Zahradní slavnost od Václava Havla - patří mezi maturitní četbu a potřebuji doplnit knihy do počtu :/

Aktualizace: Připojují se Alkoholy od Apollinaira :/ (stejné důvody jako Zahradní slavnost)


6. Jaká byla moje první kniha?  

Co si vzpomínám, četla jsem v první třídě knížku o Honzovi (nepamatuji si název, ale vím, že měla tyrkysovo-bílou obálku s blonďatým klučinou, kterého držel jeho dědeček v náručí) - asi ji většina lidí z devadesátek četla, protože to byla TOP knížka pro první ročník základních škol

7. Knihkupectví nebo knihovny? 

Rozhodně knihkupectví :D Do knihovny jsem si kupovala kartičku jenom jednou (a půjčila jsem si tam i knížku) - jenže dluhy za pozdní vracení knih vystoupaly do závratných výšin (200 korun bylo pro mne tehdy celé mění! :D)...

8. Kolik vlastním knih? 

Když počítám pouze knihy, které  si buď koupila za vlastní peníze nebo jsem je přímo dostala (kdo má více sourozenců, tak mne jistě chápe :D).... tak to odhaduji kolem devadesáti ;)

9. Čtu si před spaním? 

Většinou jo  - pokud tedy neusnu vyčerpáním nebo mne nebolí oči ... nebo  jsem na mobilu ... nebo si nevzpomenu, že existuje ještě "nějaký" úkol/práce/věc, která je potřeba dokončit, protože ji nelze už přesunout na další den (jsem přece jenom člověk)

10. Jaká je pro mne nejpohodlnější pozice při čtení?

Ležení na boku (se čtečkou i knihou) nebo na břiše (pouze knížka, se čtečkou je to moc ... divný) 

11. Kterou knihu jsem naposledy četla? 

Květy zla od Charlese Baudelaira (nedívejte se na mne tak, je  na seznamu maturitní četby)...

http://www.levneknihy.cz/fotocache/bigorig/120954.jpg


12. Který citát z knihy nikdy nezapomenu a proč? 

Ze série Píseň ledu a ohně: "Strach seká hlouběji než meče..."  - v mnoha případech v minulosti (i teď) se mi stáválo, že pro svůj strach jsem neřekla mnoho věcí. Sice neovlivňovaly život natolik, abych toho nyní litovala, ale i tak si člověk říká, co by se stalo, kdyby udělal jinak...

https://www.goodreads.com/book/show/18710619-a-song-of-ice-and-fire-5-book-boxed-set


13. Sci-fi nebo fantasy? 

Fantasy na 1000% :D

14. Lituješ, že jsi nějakou knihu přečetla a nelíbila se ti? 

Že bych toho vysloveně litovala se říct nedá. Spíš to beru tak,  že jsem poznala zase něco jiného (žánr, styl psaní, lidské chápání ..)

15. Jak velký je tvůj prostor na knihy? 

Odhaduji na 3x2x0,3 metry :D

16. Kolik knih přibližně přečtu za rok?

 Cca 20? :I Spočítám to až na konci prosince (mám starý Starbucks kelímek, kam si házím všechny lístečky s názvy knih, které jsem přečetla :))

http://weheartit.com/entry/211597605/search?context_type=search&context_user=starbucks&query=starbucks+red+cup

17. Kterou knihu bych mohla číst aspoň stokrát a neomrzela by mne? 

Malý bílý koníček :DD

Aktualizace: Audrey se vrací

18. Čtu si ráda venku?

 Když se jedná o  knihu na čtečce a je tam slunečník, tak proč ne? :D A nebo v trolejbusu cestou do (nebo ze) školy, ale nevím, jestli se to taky počítá :D

19. Jakou největší (nejcennější) lekci jsi se naučila při čtení knih? 

Že můžeme díky nim prožívat tisíce životů... A že by se člověk neměl bát snít :)

20. Jaká je nejlepší kniha, kterou jsi četla za poslední rok? 

Tak tohle je hodně těžká otázka ...záleží na typu knihy - třeba o oblasti Červená knihovna by to byla trilogie Padesáti odstínů nebo v kategorii Fantasy Hra o trůny (1. díl Písně ledu a ohně) ;)

Tento tag mne bavilo psát :) Hlavně, když jsem diskutovala otázky se svými přáteli, nasmáli jsme se jak dlouho ne :D ... A co ty? Máš podobné odpovědi nebo jsme úplně odlišní? :) Napiš do komentářů :D


Zatím se loučím a doufám, že se zase někdy uvidíme :) Čau čau :D


P.S. Užij si Mikuláše .... a hlavně, ať tě neodnesou čerti (u nás v Brně straší ti rakouští - a pokud jsi měl(a) možnost vidět je naživo nebo jen na fotkách, tak víš, o čem mluvím :DD)...

P.P.S. Tyto obrázky nejsou původně moje - mám je povětšinou ze stránek Knihkupectví Dobrovský, Goodreads.com a nebo z Levných knih :)

Žádné komentáře:

Okomentovat